Machiajul si Mastile Venetiene

0 Comments
Istoria Carnavalului de la Venetia incepe in 1162, iar primul document scris ce atesta utilizarea mastilor dateaza din 1268. Cele mai cunoscute simboluri ale acestei epoci sunt jurnalele lui Giacomo Casanova. Mastile reprezinta personaje din Comedia dell’Arte sau personaje sinistre, misterioase.
Masca reprezenta defapt un accesoriu ce oferea intimitate, protectie si posibilitatea de a scapa de orice inhibitii, oricine ai fi fost si indiferent daca aveai rang nobiliar sau erai un simplu cetatean. Purtatul mastilor era ceva obisnuit in randul venetienilor. Sub anonimatul lor, curtezanele se lepadau de orice inhibitie si se dedau la jocuri ale placerii considerate imorale si ilegale. Motivul era valabil si pentru impatimitii jocurilor de noroc care nu doreau sa li se afle identitatea... indiferent daca pierdeau sau castigau. Mastile erau decorate cu diverse materiale si culori, aveau straluciri diafane sau abordau o anumita tema.
In acelasi timp, din cele mai vechi timpuri, cosmeticele au avut un rol deosebit de important in transfigurarea femeilor. Aplicarea machiajului pe fata unei persoane poate deveni intalnirea dintre ceea ce este si idealul ce si-l doreste in legatura cu aspectul sau. Un chip nou poate conferi o mare incredere in sine si in acelasi timp poate deveni o experienta senzoriala, culorile sau stilul machiajului fiind folosite pentru trezirea anumitor sentimente si calitati, atat in persoana care priveste cat si in cea care este machiata.
Astfel, machiajul poate fi considerat o masca ce ascunde defecte fizice, evidentiaza calitati si trasaturi ale fetei, ofera incredere si curaj. Folosind o paleta larga de culori, atat mastile venetiene cat si machiajul fetei pot exprima, oferi indicii despre persoana ce le poarta, chiar daca adevarata identitate este modificata.
La prezentarile marilor case de moda, machiajul manechinelor este unul expresiv, ce atrage atentia celor din jur. Sunt utilizate culori tari sau sunt evidentiate sau estompate anumite trasaturi ale fetei, cautandu-se la un moment dat ca manechinele sa semene intre ele, sa se creeze o uniformitate.
In acest caz, mastile venetiene pot obtine acest lucru cu mai multa usurinta.
Machiajul si masca reprezinta forme de metamorofza, de schimbare a aspectului fizic, chiar si a celui interior, a identitatii fara ca acest lucru sa fie definitiv sau dureros...


You may also like

Niciun comentariu: